Perswazja w social mediach – Mirosław Skwarek
Praktyk biznesu, branżowy bloger, szkoleniowiec w dziedzinie marketingu i sprzedaży online. Mirosław Skwarek uczy nowoczesnego marketingu, odsłaniając meandry sprzedaży w sieci. Uczy świadomego tworzenia treści do social mediów, budowania społeczności, wywierania wpływu na działanie innych. Z jego pomocą dokonujemy włamu do umysłów przyszłych klientów. Poznajemy AIDĘ w praktyce, uczymy się sprzedawać dzięki emocjom, budujemy wizerunek eksperta, poznajemy zasady tworzenia wartościowych i wciągających postów. Grzecznie podążamy za autorem przez kolejne rozdziały, doskonale się przy tej nauce bawiąc. Swoją książką Mirosław Skwarek pokazuje od razu, jak posługiwanie się perswazją, działa w praktyce.
“Perswazja w social mediach” to solidna dawka wiedzy o biznesowym wykorzystywaniu kont na Instagramie i Facebooku. W środku znajdziesz mnóstwo porad, wskazówek oraz przykładów z życia wziętych. Przeczytasz, jak sformułować perswazyjne treści na 1001 sposobów.
Autor wciąga w swój świat fascynacji sprzedażą, bazującą na budowaniu marki osobistej. Pisze ciekawie, lekko, z humorem i zamiłowaniem do obrazowych porównań.
Perswazja w social mediach, czyli o języku sprzedaży
Wniosek z książki jest jeden: ważniejsze od tego, co się mówi, jest tylko to, jak się to robi. W social mediach coraz bardziej stawiamy na jakość contentu, szukamy wartościowych treści, a od tych, którzy dają nam wiedzę za darmo, jesteśmy bardziej skłonni kupować.
Mnogość przykładów, z jakimi przychodzi się nam zapoznać podczas lektury książki, pozwala wyrobić w sobie nawyk doskonalenia treści, którymi karmimy naszych odbiorców. Autor daje solidny impuls do działania. Niektóre pomysły można po lekkich modyfikacjach od razu wypróbować na swojej grupie docelowej.
Mimo że wiele osób jest świadomych chwytów marketingowych i zna techniki perswazji, nie oznacza to, że one automatycznie przestają działać. Weźmy, chociażby ponaglenia i oferty specjalne dostępne w ściśle określonych ramach czasowych. A przecież liczniki wciąż sprzedają!
Storytelling: gdy historie sprzedają
Autor zwraca też uwagę na wykorzystywanie w sprzedaży storytellingu. Lubimy słuchać historii, a zwłaszcza takich, w których możemy odnaleźć swoje doświadczenia, myśli, czy odczucia. W postach tego typu odsłaniamy osobiste motywacje ludzi, którzy stoją za konkretną marką, skracamy dystans, budujemy więź. Gdy zbyt bardzo poszliśmy w skrótowce i suche, szybkie komunikaty, powrót do korzeni jest niezwykle ożywczy. Dobra wiadomość jest taka, że budowania historii można się nauczyć. Także w tym względzie autor służy pomocą i przykładami.
Moim zdaniem warto zainwestować w tę książkę. Wydatek może się zwrócić w dziesiątkach tysięcy złotych;)
Recenzja powstała we współpracy z wydawnictwem Onepress.
Perswazja w social mediach – Mirosław Skwarek
Podsumowanie
Nieee, za dużo metafor. Nie da się czytać.
Dzięki za komentarz Karol. Domyślam się, że zarzut dotyczy książki a nie mojego wpisu;) Możesz polecić inny tytuł o podobnej tematyce, który twoim zdaniem jest napisany dobrze i merytorycznie?