Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować – Dale Carnegie & Associates

apple 1841553 960 720 820x547 - Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować - Dale Carnegie & Associates

Jak sprzedawać, żeby chcieli kupowaćto przewodnik dotyczący stosowania zasad sprzedaży Dale’a Carnegiego, autora książki  “Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”, którą przetłumaczono aż na 37 języków. Dale Carnegie (ur. 24 listopada 1888 w Maryville w stanie Missouri, zm. 1 listopada 1955 w Nowym Jorku) jest uważany za jednego z najważniejszych twórców książek ułatwiających rozwój osobisty i świadome budowanie kariery zawodowej.

Dla kogo jest ta książka?


Każdy z nas w jakimś stopniu musi wejść w proces sprzedaży. Sprzedajemy na co dzień swoje umiejętności, usługi, towary, czas – z całą pewnością każdy z tej książki wyciągnie coś dla siebie i to niezależnie od tego, w jakim momencie życia się aktualnie znajduje.

W świecie zdominowanym przez wiadomości tekstowe, media społecznościowe i pocztę elektroniczną troska i umiejętność nawiązywania relacji z innymi daje Ci przewagę większą niż kiedykolwiek wcześniej.

DAN HEFFERNAN, DYREKTOR DS. SPRZEDAZY DALE CARNEGIE TRAINING

Ze względu na holistyczne podejście, zasady Dale’a Carnegiego cechuje uniwersalność. Można je zastosować do wielu dziedzin życia, nie tylko zawodowego. Z pozoru proste i oczywiste rady pozwalają naprawdę skutecznie zarządzać relacjami międzyludzkimi. Warto wykorzystywać ten potencjał.

Osoby, które nie interesują się rozwojem osobistym i traktują tego typu treści z dużym przymrużeniem oka, mogą być pozytywnie zaskoczone ze względu na skondensowaną treść oraz wiedzę z różnych źródeł. Wyniki badań naukowych zestawione z doświadczeniami praktyków to prawdziwa moc tej książki.

Zasady Dale’a Carnegiego

Coraz szybciej zbliżamy się do chwili, kiedy roboty przejmą większość rutynowych zajęć, a sztuczna inteligencja opanuje logikę niezbędną do interpretowania danych uczenia się na ich podstawie. Co więc pozostaje Tobie, drogi czytelniku?”

Nie jest to pytanie retoryczne. Książka daje praktyczne rady, które pomogą osiągnąć założony cel, podnieść kompetencje osobiste i zawodowe. Na co możesz liczyć? Mała podpowiedź:

Czytaj również  "Żmijowisko" Wojciech Chmielarz

4 złote zasady Dale’a Carnegiego:

  • zadbaj o zaufanie w relacjach z innymi
  • przekonuj innych do swojego sposobu myślenia
  • bądź liderem
  • spraw, by inni z przyjemnością robili to, czego oczekujesz

9 wskazówek dotyczących sprzedaży opartych na zasadach stworzonych przez Dale’a Carnegiego:

  1. Uśmiechaj się
  2. Słuchaj
  3. Wzbudzaj szczere chęci
  4. Używaj imion
  5. Unikaj kłótni
  6. Jeśli to uzasadnione, przeproś
  7. Pozwól, by klienci sami sobie sprzedawali
  8. Zastanawiaj się, jak klient skorzysta na Twoim rozwiązaniu
  9. Udramatyzuj swoje pomysły

“Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować” to także skondensowana wiedza na temat komunikacji, także tej niewerbalnej. Żeby zgłębić te zagadnienia, polecam inną książkę Dale’a “Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzioraz książkę napisaną przez agenta specjalnego FBI, Joe Navarro: “Mowa ciała.

mowa ciala w iext43241646 - Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować - Dale Carnegie & Associates
Mowa ciała – Navarro Joe

Wiedza aktualna, bo sprawdzona


Książka w polskiej wersji została wydana w roku 2021, więc wiedza jest świeża i bez obaw można stosować opisane techniki w obecnych czasach z wymiernym skutkiem. Warto jednak zaznaczyć, że opisane metody będą aktualne jeszcze wiele lat! Skąd ta pewność? Książka poświęcona zasadom sprzedaży Dale’a Carnegiego wychodzi blisko 70 lat po jego śmierci. Świadczy to jedynie o tym, że wciąż uznaje się je za aktualne i skuteczne.

Tłumaczenie


Tłumaczenie jest przystosowane na rynek polski. Pamiętajmy, że książka jest napisana pierwotnie na rynek USA , więc niektóre rzeczy są nam obce np. każdy Amerykanin wie, co to jest Lyft, ale osoba z innej części świata już niekoniecznie (przyp. odpowiednik Ubera).

Ćwiczenia


Każdą wiedzę trzeba utrwalać, dlatego na końcu książki znajdują się ćwiczenia oraz miejsce na notatki. Również podsumowanie każdego działu pozwoli nam na szybkie przypomnienie treści zawartych w książce bez zaznaczenia kluczowej treści.

Spis treści


  • Przedmowa
  • Dale Carnegie: nowa generacja
  • Pięć korzyści, które osiągniesz z pomocą tej książki
  • Trzydzieści zasad Dale’a Carnegiego
  • Co zrobić, by jak najwięcej wyciągnąć z tej książki
  • CZĘŚĆ I. POZNAJ SIEBIE
    • Rozdział 1. Co sprzedajesz? 27
    • Rozdział 2. Wiarygodność 41
    • Rozdział 3. Wartość (już się spóźniłeś) 55
  • CZĘŚĆ II. PROCES SPRZEDAŻOWY WEDŁUG DALE CARNEGIE
    • Rozdział 4. Przede wszystkim relacja 67
    • Rozdział 5. Nawiąż kontakt 73
    • Rozdział 6. Współpracuj 99
    • Rozdział 7. Twórz 111
    • Rozdział 8. Sprawdź 127
    • Rozdział 9. Dobij targu 147
    • Rozdział 10. Katastrofy, błędy i wyzwania 169
  • CZĘŚĆ III. WYGRAJ PSYCHOLOGICZNE STARCIE SPRZEDAŻOWE
    • Rozdział 11. CZDC? 179
    • Rozdział 12. Nie martw się i sprzedawaj 187
    • Rozdział 13. Nie zatop własnego statku 193
  • Refleksje na zakończenie 199
  • Jak sprzedawać – wskazówki od Dale’a Carnegiego 201
  • Egzamin końcowy 205
  • Zestaw narzędzi sprzedażowych Dale Carnegie 209
Czytaj również  Zdrowy egoizm. Recenzja "Czułej przewodniczki" Natalii de Barbaro

Linki


Podziękowania dla wydawnictwa Sensus za udostępnienie książki.

Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować

Tytuł oryginału: Sell!: The Way Your Customers Want to Buy (październik 22, 2019)
Autor: Dale Carnegie & Associates
Wydawnictwa: Sensus i Onepress 2021
Tłumaczenie: Joanna Wójtowicz
Liczba stron: 232
Poradnik (miękka okładka)
ISBN: 9788328371774

p - Jak sprzedawać, żeby chcieli kupować - Dale Carnegie & Associates

Warstwa merytoryczna
Struktura książki

Podsumowanie

5
Detalistka
O mnie

Nazywam się Ewa Krzempek i otwarcie przyznaję, że jestem Detalistką. Postrzegam świat przez pryzmat detali. Zapraszam Cię serdecznie do zapoznania się kolejnymi odsłonami mojej detalistycznej wizji świata. Kim jestem? Przede wszystkim uważną obserwatorką, wyczuloną na absurdy życia codziennego i te ułamki rzeczywistości, które robią różnicę. Mówiąc bardziej precyzyjnie jestem polonistką, zarabiającą na życie jako copywriterka i social media manager. Kocham koty, wypady w góry i książki, oczywiście. Blog w główniej mierze poświęcony jest literaturze, bo książki już dawno temu skradły moje serce.

Brak komentarzy

Napisz komentarz