Coś więcej niż słowa. Recenzja poradnika “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” Artura Jabłońskiego

jak pisać żeby chcieli czytać i kupować copywriting i webwriting artur jablonski recenzja

Artur Jabłoński to znany magik od marketingu internetowego. W poradniku “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting i Webwriting” zdradza swoje know-how. Uczy, motywuje i… staje ramię w ramię z wszystkimi, którzy piszą, bo sprzedają. Bo sekret dobrej konwersji polega na nieustannym testowaniu swoich działań w zakresie słowa. A to niekończący się proces, który można polubić.

Komunikacja z klientem na medal

Idealny tytuł? Zawsze można stworzyć lepszy. Perfekcyjny nagłówek? Zmiana jednego słowa, doprecyzowanie korzyści lub wykorzystanie schematu w niebanalny sposób… Nie zawsze da się przewidzieć efekty, ale od tego jest analityka. Nagłówki i call to action na stronie możesz testować do uzyskania satysfakcjonujących wyników.

Jabłoński obok sprawdzonych formuł podaje także swoje autorskie pomysły na dotarcie do serc i umysłów grupy docelowej. Podkreśla, że treści są skuteczne, gdy są napisane w sposób jasny, zwięzły i konkretny. Zwraca też uwagę na UX stron internetowych. Czcionka, interlinia, długość akapitów, formatowanie tekstu, kolorystyka, spójność komunikacji w różnych kanałach, z którymi styka się potencjalny klient – to wszystko ma znaczenie. Każdy z tych obszarów stanowi pole do działań i testów. 

Czytelnik, który nie czyta

Teksty w Internecie czytamy wyrywkowo. Częściej skanujemy je wzrokiem, wyłapując interesujące nas fragmenty. Na ocenę wystarcza nam kilka sekund i już przechodzimy na inną stronę. Nie wystarczy tworzyć angażujących treści. Wobec powyższego główną uwagę należy poświęcić na dopracowanie tytułów, nagłówków, śródtytułów i przycisków CTA.

Pierwsza faza lejka sprzedażowego to  wzbudzenie zainteresowania i właśnie dzięki tym elementom artykułów czy stron internetowych robisz (milowy) krok w stronę klienta. Połowa książki poświęcona jest temu aspektowi. 


Książka nie traci na aktualności. Poradnik “Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” doczekał się już piątego wydania. Jeśli interesujesz się copywritingiem lub prowadzisz własny, mały biznes i chcesz sam tworzyć treści reklamowe reklamowe, sądzę, że z książką się zaprzyjaźnisz i będziesz do niej często wracać

Czytaj również  Słowo w Internecie. Recenzja poradnika "SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego" Piotra Kalety

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting – Artur Jabłoński

Wydawnictwo Onepress 2017
Liczba stron: 168
Gatunek: poradnik
ISBN: 978-83-283-2461-9

Styl
Merytoryka
Informacje praktyczne

Podsumowanie

4.7
Detalistka
O mnie

Nazywam się Ewa Krzempek i otwarcie przyznaję, że jestem Detalistką. Postrzegam świat przez pryzmat detali. Zapraszam Cię serdecznie do zapoznania się kolejnymi odsłonami mojej detalistycznej wizji świata. Kim jestem? Przede wszystkim uważną obserwatorką, wyczuloną na absurdy życia codziennego i te ułamki rzeczywistości, które robią różnicę. Mówiąc bardziej precyzyjnie jestem polonistką, zarabiającą na życie jako copywriterka i social media manager. Kocham koty, wypady w góry i książki, oczywiście. Blog w główniej mierze poświęcony jest literaturze, bo książki już dawno temu skradły moje serce.

Brak komentarzy

Napisz komentarz