Wirtualna asystentka od A do Z – Pola Sobczyk

wirtualna asystentka od A do Z-pola sobczyk-recenzja
Pola Sobczyk, właścicielka agencji wirtualnych asystentek BrandAssist oraz siostrzanej firmy szkoleniowej BrandAssist Academy, dzieli się swoim know-how. Mówi o zaletach i wadach zawodu wirtualnej asystentki, blaskach i cieniach pracy zdalnej oraz możliwościach, jakie daje. Edukuje w każdej kwestii związanej z rozkręceniem własnego biznesu i świadczenia usług jako WA.
 
„Wirtualna asystentka od A do Z” to wyczerpujące kompendium. Jeśli myślisz o takiej formie działalności, w tym poradniku znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, nawet na te, które jeszcze się nie narodziły w Twojej głowie.
 

Wirtualna asystentka. Biznes od kulis

Pola Sobczyk nie stawia się na piedestale, nie opowiada jedynie o swoich sukcesach. Początkowe porażki przekuła w końcu na sukces. Determinacja i wiara we własny pomysł na biznes zaowocowały. Dzieli się z czytelnikiem swoimi doświadczeniami, tymi dobrymi i tymi złymi. A może zwłaszcza tymi złymi. Chce, by uczyć się na jej błędach i szybciej dojść do wymiernych efektów ze swojej pracy. Buduję przy tym przekonanie, iż wszystkie wirtualne asystentki tworzą zależną od siebie społeczność: raz zawiedziony klient niechętnie skorzysta z usług innej asystentki. Z tego efektu domina warto sobie zdawać sprawę od samego początku.

Język, jakim pisze, jest przystępny. Podział na tematyczne rozdziały ułatwia selekcję informacji i korzystanie z książki. Jeśli któryś z tematów nie jest Ci obcy, można go bez problemu pominąć. Znasz się na SEO, copywritingu, wiesz, jak ogarnąć sprawy księgowe? Leć z tematem dalej. Najważniejsze informacje umieszczono w polach na szarym tle. 

Z książki dowiesz się m.in. co możesz robić jako WA, jakie umiejętności są w tym zawodzie przydatne, jak zarządzać czasem, jak budować swój wizerunek w sieci, gdzie zdobywać klientów, ile można zarobić, jak negocjować z klientem i jak zabezpieczyć swoje interesy finansowe na etapie wykonywania zlecenia. 

Narzędziownik – zestawienie linków przydatnych w organizacji pracy, raportowaniu wyników działań, tworzeniu treści do newsletterów, social mediów – to sztos. Znajdziesz go na końcu książki. Jeśli jesteś w temacie pracy w e-marketingu całkiem zielona, studiuj uważnie.

Perspektywy

W ciągu ostatnich dwóch lat sytuacja na rynku pracy zmieniła się diametralnie. Pracodawcy otwarli się na pracę zdalną, docenili korzyści, jakie daje i coraz chętniej korzystają z delegowania zadań do podmiotów zewnętrznych. Właściciele małych firm pewnie jeszcze o wirtualnych asystentkach nie słyszeli, ale przedsiębiorcy z sektora średniego już pewnie tak. To zawód z przyszłością, dlatego tym bardziej warto rozważyć związanie swojego życia zawodowego z tą nową profesją.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu OnePress.

Wirtualna asystentka od A do Z

Autor: Pola Sobczyk, właścicielka BrandAssist
Wydawnictwo Onepress 2021
Liczba stron: 240
Gatunek: poradnik
ISBN: 978-83-283-7137-8

Merytoryka
Styl
Struktura książki

Podsumowanie

4.7
Detalistka
O mnie

Nazywam się Ewa Krzempek i otwarcie przyznaję, że jestem Detalistką. Postrzegam świat przez pryzmat detali. Zapraszam Cię serdecznie do zapoznania się kolejnymi odsłonami mojej detalistycznej wizji świata. Kim jestem? Przede wszystkim uważną obserwatorką, wyczuloną na absurdy życia codziennego i te ułamki rzeczywistości, które robią różnicę. Mówiąc bardziej precyzyjnie jestem polonistką, zarabiającą na życie jako copywriterka i social media manager. Kocham koty, wypady w góry i książki, oczywiście. Blog w główniej mierze poświęcony jest literaturze, bo książki już dawno temu skradły moje serce.

Brak komentarzy

Napisz komentarz