Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu Dariusz Puzyrkiewicz

IMG 20210303 114103 1 1 820x615 - Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu Dariusz Puzyrkiewicz

Dariusz Puzyrkiewicz, specjalista od treści sprzedażowych, dzieli się swoimi pomysłami na nieszablonową komunikację z klientem.  Odwołując się do głęboko ukrytych pragnień, jesteśmy w stanie osiągnąć pożądane efekty: przeprowadzić klienta od wzbudzenia potrzeby zakupu, do sfinalizowania sprzedaży. Ludzkie słabości w roli motoru narracji? Granie na emocjach? Brzmi iście szatańsko! I tak jest w istocie – to piekielnie dobra książka. Chcesz poznać siedem głównych metod wywierania wpływu na ludzi?

Prowokacja

Ciekawe jest tutaj odwoływanie się do mitu Upadku Adama i Ewy w raju i 7 grzechów głównych (Saligii). Użycie symboliki religijnej i odwoływanie się do niej w kontekście strategii marketingowej jest kontrowersyjne, jednak dobrze przez autora umotywowane. Kuszenie Lucyfera powiodło się dzięki temu, że odwołał się do pierwotnych ludzkich pragnień i zasiał nutkę niepokoju w serce Ewy… Puzyrkiewicz swoją książkę kieruje do osób, które na co dzień uprawiają słowną żonglerkę: sprzedawców i copywriterów! Pokazuje, jak takie kuszenie Lucyfera można uskuteczniać przy okazji każdej strategii sprzedaży. 

Tę książkę kieruję do inteligentnych osób, które są gotowe chociaż trochę wyjść poza swój schemat myślenia, by tworzyć skuteczniejsze teksty i więcej sprzedawać.

Warto też tutaj wspomnieć, że Puzyrkiewicz bardzo lubi religijne odwołania. Jest autorem kultowej “Biblii copywritingu” i współautorem “Biblii e-biznesu 2. Nowy Testament”.

Nieoczywiste ścieżki komunikacji

Dostajemy sporą dawkę praktycznej wiedzy i mnóstwo trików, które warto wypróbować ASAP. Najpierw dokładnie przyglądamy się powodom braku zainteresowania produktem/ofertą, potem przechodzimy do możliwych rodzajów narracji i uniwersalnych schematów budowania tekstu sprzedażowego. Możemy odwoływać się do strachu, motywacji wynikającej z gniewu, lenistwa, łakomstwa, pychy, zazdrości i chciwości.

(…) będziemy się opierać tylko na prawdzie, mrocznej, ale szczerej. Tu nie ma miejsca na oszukiwanie. Prawda, zwłaszcza prawda o najgłębszych pragnieniach klientów, bywa wystarczająco mroczna, by uzasadnić użycie frazy “mroczna strona copywritingu”.

Każda strategia musi być wykładnią zasady 3K, czyli uwzględniać kontekst (uczucia, nastawienie, potrzeby klienta), konsumpcję treści (jej wpływ na decyzje zakupowe) i kontynuację (informacja o konsekwencjach zakupu lub odrzucenia oferty). Mówiąc w skrócie: teksty mają dawać gotowe odpowiedzi na pytania i rozwiewać wątpliwości przyszłych klientów. Działać można zaprawdę niestandardowo. Czy można sprzedać produkt klientowi, któremu najpierw pokaże się jego wadę? Można i warto to zrobić. Trzeba jednak wadę przerobić na zaletę >> np. nasza maszyna sprzątająca czyści dłużej niż maszyny konkurencji, jednak dzięki temu, że proces jest długi, czyści dokładniej. Jak myślisz, warto zaryzykować taką strategię?

***

Mimo że “Siła Lucyfera” nie ma nawet 200 stron, książka jest bardzo treściwa. Czasami daje się odczuć natłok informacji – radzę więc czytać na raty,  a więcej zostanie w głowie. Koniecznie przygotuj sobie kartkę na notatki, żeby chwytać ulotne pomysły, które w kontekście twojego produktu, lotem błyskawicy będą Ci przemykać przez głowę. Polecam inwestycję czasu i pieniędzy w tę książkę. Do inspiracji w niej zawartych można wracać wielokrotnie.


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Onepress.

“Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu” Dariusz Puzyrkiewicz

Wydawnictwo: Onepress
Liczba stron: 175
ISBN: 978-83-283-6891-0
Gatunek: poradnik, książka biznesowa

sila lucyfera ciemna strona copywritingu b iext67135257 - Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu Dariusz Puzyrkiewicz

Wartość merytoryczna
Styl
Okładka

Podsumowanie

4.7
Detalistka
O mnie

Nazywam się Ewa Krzempek i otwarcie przyznaję, że jestem Detalistką. Postrzegam świat przez pryzmat detali. Zapraszam Cię serdecznie do zapoznania się kolejnymi odsłonami mojej detalistycznej wizji świata. Kim jestem? Przede wszystkim uważną obserwatorką, wyczuloną na absurdy życia codziennego i te ułamki rzeczywistości, które robią różnicę. Mówiąc bardziej precyzyjnie jestem polonistką, zarabiającą na życie jako copywriterka i social media manager. Kocham koty, wypady w góry i książki, oczywiście. Blog w główniej mierze poświęcony jest literaturze, bo książki już dawno temu skradły moje serce.

Brak komentarzy

Napisz komentarz