„Projekt: wyprawa” czyli travelmarketing według Michała Leksińskiego

IMG 20190818 174343 820x615 - "Projekt: wyprawa" czyli travelmarketing według Michała Leksińskiego

„Projekt wyprawa” to kompletny poradnik dla osób, które kochają podróże, planują duże sportowe projekty lub wyprawy podróżnicze i zastanawiają się nad tym, jak pozyskać sponsorów i zainteresować marki swoim pomysłem. Będzie także źródłem bezcennej wiedzy dla pracowników PR lub komunikacji sportowej czy rzeczników prasowych wyczynowych, pionierskich przedsięwzięć. Leksiński praktyczne porady przeplata osobistymi relacjami z wysokogórskich wypraw – wszystko po to, by pokazać przełożenie teorii na praktykę i uczulić na błędy, które można po drodze popełnić. Książka na wskroś praktyczna. Trzeba ją przepracować, odrobić zadanie domowe, a potem… ruszać na podbój świata!

O czym i dla kogo?

Jeśli szukasz gotowego przepisu na pozyskanie pokaźnego grona sponsorów, którego mógłbyś użyć, to niestety się zawiedziesz.

Co da Ci zatem lektura książki? Przede wszystkim szereg praktycznych wskazówek, odpowiednie ukierunkowanie myślenia, świadomość zasad i reguł, którymi kierują się małe firmy jak i duże koncerny przy dobieraniu partnerów. Musisz wiedzieć jak wstrzelić się czasowo w firmowe budżety, że przygotowanie biznesplanu wraz z zaplanowanym schematem komunikacji przed, w trakcie i po wyprawie zwiększa Twoją wiarygodność i szanse na pozyskanie finansowego wsparcia i końcu, że tak naprawdę firmy poszukują osób, których działanie jest pokazaniem wartości, z którymi firma się utożsamia. Proste? Niekoniecznie.

Leksiński rozkłada wszystko na czynniki pierwsze, podaje przykłady ze swojego życia – kiedy, w jakich okolicznościach udało mu się pozyskać mniejszych, jednorazowych lub wieloletnich sponsorów, np. producenta obuwia, które testował podczas wyjazdu, sieć siłowni, w których budował formę przed kolejnymi wyprawami czy gabinet fizjoterapii, który pomógł mu w szybszym powrocie do formy po kolejnych kontuzjach. Pokazuje cały wachlarz możliwych źródeł sponsoringu (od sponsoringu biznesowego, wsparcia fundacji, sponsoringu technicznego, przez crowdfunding, po wsparcie lokalnych samorządów) oraz formy jakie ten sponsoring może przyjąć (sponsor tytularny, sponsor strategiczny, sponsor wspierający, partner techniczny, patronat).

wyprawa górska

„Nie chcę spłycać i trywializować świata podróży i wielkich wypraw, sprowadzać go wyłącznie do poziomu marketingowych narzędzi wielkich korporacji. Dla mnie podróżowanie zawsze było i będzie wartością nadrzędną. Niemniej wielkie projekty często wymagają wielkiego nakładu finansowego. Śmiałe pomysły potrzebują partnerów, a odważne idee wsparcia. Stąd zrodził się pomysł napisania tej książki.”

Nie planujesz dalekich wypraw, ale lubisz wiedzieć?

Szczególnie interesująca była dla mnie cześć poświęcona zimowemu zdobywaniu K2 przez Polaków i ukazaniu wyprawy od zaplecza. Nie zdawałam sobie sprawy ze skali przygotowań i pracy, którą trzeba wykonać do momentu podania do wiadomości publicznej informacji o organizacji projektu podróżniczego. Konferencja prasowa, na której podaje się informacje o celu, terminie wyjazdu, który do tej pory jawił mi się jako początek takiego projektu, okazuje się owocem wielu miesięcy wyczerpujących przygotowań organizacyjnych. Biznesplan, ekipa, zespół, sprzęt, sponsorzy… To wyzwanie organizacyjne, logistyczne, marketingowe i przede wszystkim medialne!

Masz ochotę na doniesienia z pierwszej ręki? Chcesz wiedzieć jak to dokładnie wyglądało? Jak Leksińskiemu udało się wkręcić do trzonu organizacyjnego wyprawy na K2 w 2017 roku? Powiem tylko, że był bezczelny… i wykorzystał element zaskoczenia.

Kilka słów o autorze

Michał Leksiński jest tą osobą, która w dziedzinie travelmarketingu posiada bardzo dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną. Wystarczy tylko wspomnieć, że sam był organizatorem i uczestnikiem wielu wypraw, a przy naszym narodowym projekcie, jakim była Narodowa Zimowa Wyprawa na K2 2017/2018, najpierw jako menadżer uczestniczył w kilkunastomiesięcznych przygotowaniach , a potem pełnił rolę rzecznika prasowego wyprawy.

Leksiński to człowiek orkiestra: wszechstronnie wykształcony strateg komunikacji, doskonały mówca, miłośnik podróży i alpinizmu, przekonujący, że warto podróżnicze i biznesowe projekty łączyć z realizacją projektów charytatywnych. Sam realizował projekt 7 Happy Summits dla Fundacji Happy Kids. Jest też współtwórcą dwóch serwisów dla twórców i podróżników:

  • Patronite.pl – pomagający pozyskać wsparcie finansowe dla prezentowanych na platformie projektów – to największa w Polsce platforma e-mecenatu,
  • Sharemap.org stanowiący praktyczny serwis mapowy do prezentowania i planowania podróży.

Takiemu specjaliście i wiedzy jaką posiada warto zaufać.

IMG 20190819 181709 1024x768 - "Projekt: wyprawa" czyli travelmarketing według Michała Leksińskiego

Styl, język, struktura

Książka napisana przystępnym językiem. Struktura książki jest przyjazna dla czytelnika – treść prezentowana jest z zastosowaniem rozdziałów, wypunktowań i wytłuszczeń. Relacje z górskich wypraw autora zostały wyróżnione dodatkowo kolorem kartek, dlatego zainteresowani tylko teoretycznym ujęciem zagadnienia travelmarketingu bez problemu mogą ominąć kartki w piaskowym kolorze.

Dziękuję wydawnictwu Bezdroża za udostępnienie książki.

Metryczka

4df1371a25d04fd0e5d4e420fb9bd9cabeprw1 210x300 - "Projekt: wyprawa" czyli travelmarketing według Michała Leksińskiego

Tytuł: Projekt: wyprawa #travelmarketing

Autor: Michał Leksiński

Wydawnictwo: Bezdroża 2019, kredowe kartki, miękka okładka ze skrzydełkami

Ilość stron: 271

Detalistka
O mnie

Przede wszystkim uważna obserwatorka, wyczulona na absurdy życia codziennego oraz detale, czyli te ułamki rzeczywistości, które robią różnicę. Zapraszam do zapoznania się kolejnymi odsłonami mojej detalistycznej wizji świata. Będzie poważnie i ironicznie, o tym co istotne, o tym co budzi emocje, o rzeczach, zjawiskach i osobach wartych uwagi.

Brak komentarzy

Napisz komentarz

No images found!
Try some other hashtag or username